Wednesday 14 November 2012

Takdir Tuhan mengatasi segalanya...


 Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang...aku mulakan entry ini...sememangnya sudah 2 bulan aku menyepi kalau x rajin jugak  aku nk menaip disini.. Tapi kali nih baru diberi kekuatan untuk menaip disini... 


  Sememangnya aku sangat bersyukur atas segala kurniannya, semua rahmatnya... Semua dugaan yang maha esa aku terima dengan hati yang terbuka.. Aku xdelah sekuat mana tapi aku mencuba yang terbaik untuk orang lain. 

  Alhamdulillah aku berjaya preggy  pada akhir oktober yang lepas.. Setelah cycle pertama on clomid tapi sesungguhnya Allah lebih mengetahui segalanya....Dia pinjamkan aku sekejap nikmatnya itu, kemudian ditarik semula.. Apapun aku bersyukur walaupun sekejap aku merasa jugak... Alhamdulillah... 

30 september 2012
Period datang, so aku n hubby decide untuk ke gynea... So doc tu bagi aku clomid 100 mg.. Untuk d2-d6..cycle tu aku ovulation pada cd15... Sepatutnya hari ke 21 aku kena pg check blood , tp sebb malas n banyak urusan aku x pg.. Redha jelah..tp dr segu bbt aku tahu progestrone aku ok.. In normal range..

21 oktober 2012
Medical check up in pantai.. Xray... Semua.. Masa nih upt still negative baru dpo 7....sebb xray jugaklah aku keguguran... Allah maha mengetahui...

30 oktober 2012
Sepatutnya period datang.. Tapi xde yang ada cuma spot saja.. Suhu still tinggi. So aku decide nk buat upt, dip n tell,,, then dapat faint line..

31 oktober 2012
Still spotting, buat upt lagi line makin clear sikit , decide untuk buat clear blue. Alhamdulillah pertama kali tengok kat cb digital tu pregnant 1-2 week... Dalam kiraan aku baru 3 ke 4 minggu.. Masa tu happy sangat.... Ptang tu jugak pg scan tengok da nampak sac 4week++...syukur edd-08 julai 2013....

1 nov 2012
Spotting xde dah...lega sikit tp hati rasa x best dah sebb asyik spotting n perasaan tu rasa mcm dah threated abortion jer ... So xde rest ape pun sebb sibuk mula kerja baru di lppkn...

2 nov 2012
Pg lg dah start bleeding , light bleeding diselang seli dengn contraction 5 minit sekali... Dah tau bby x dapat survives dah 10.00am compelete abortion.. Di lppkn masa tengah kerja ..., redha dengn ujian yng maha Esa... Dalam keredhaan , tp hati masih lagi x boleh terima. Dalam hati " mcm mana nk cakap dengan husband nih?".... Saat tu jugak hilang kata2.. Xtau lah kenapa.. Aku kesian dengan husband sebab dia mengharap tp apa boleh buat..... Aku hanya berdoa kepada Allah semoga aku diberi peluang lagi untuk kali ke seterusnya untuk Pregnant lagi....

  Kini, aku lebih tabah menghadapi segalanya, aku bersyukur dengan rahmatnya.. Segala yang berlaku ada hikmahnya.. Hidup , mati, jodoh, rezeki, anak adalah rahsia Allah.. Kita xakan mampu menjangkanya... Aku sentiasa berfikiran positif , tabah selagi adanya insan yang paling aku cintai disisi..sedih ... Memang sedih.. Tp kesedihan ini disembunyikan dlam hati..biar Allah yang tahu....



Dalam kenangan oktober 2012- november 2012... Mummy and daddy love so much my little sweetheart.....


  



No comments:

Post a Comment

Upt dpo 6

Salam ramadhan ... Aku semalam dpo 6 saja suka buat test sebab upt kat rumah banyak.. macam faint line.. tapi upt aku buat sebelum ni me...