Sunday 15 July 2012

Journey to be a mom

Nak cerita sikit tentang perjalanan aku untuk menjadi seorang ibu, walaupun belum menjadi ibu lagi but stil keep trying...to conceive.So untuk bulan nih..syaaban yg berpenghujung dan ramadhan yang akan datang nih aku baru nk mencuba beberapa petua dan supplemant sikit. Jom check it out.....

Susu kambing yang akan dicampurkan dengan buah kurma, nak lagi best aku campur dengan madu boleh tahan sedapnyer...hehe jadi aku dah borong kat pekan ipoh 6 botol untuk stok 6 hari...


Benefits of Shatavari

-Shatavari supports reproductive health by toning and nourishing the female reproductive organs
Shatavari maintains healthy hormonal balance

-Shatavari treats PMS symptoms by relieving pain and controlling blood loss during menstruation.

-Shatavari supports normal production of breast milk for nursing mothers
Shatavari relieves menopausal symptoms such as hot flashes. By producing estrogens it makes up for low estrogen levels in women who are menopausal or have had hysterectomies or oophorectomies
Used in India as a best-known and most often-used herb for women
Shatavari supports normal function of the immune and digestive system

-nourishes the womb and ovum and supports the female organs for pregnancy

-Shatavari also increases libido





Nie koleksi himalaya yang en husben dah belikan dari india... Sebenarnya dah lama dalam simpanan tak pernah nak makan pun, tapi bulan nie terasa nak try plak lepas dok menggoogle kat tenet banyak plak benefitnyer..





Ni pulak bbt chart aku untuk bulan july . Actually aku dah berbbt nie dah 4 cycles termasuk bulan nih tapi still tak berjaya lagi.. Takpe mungkin rezeki bukan berpihak pada kami lagi , but we never give up...heheh... Smileeeee


No comments:

Post a Comment

Upt dpo 6

Salam ramadhan ... Aku semalam dpo 6 saja suka buat test sebab upt kat rumah banyak.. macam faint line.. tapi upt aku buat sebelum ni me...